İran Hürmüz Boğazı için yeni gemi geçiş sistemi kurdu

80

İran yönetimi, stratejik Hürmüz Boğazı üzerindeki egemenlik haklarını uygulamaya yönelik yeni bir mekanizma tasarlayarak, gemi geçiş işlemlerinin e-posta üzerinden yürütüleceğini ilan etti.

Hürmüz Boğazı’ndan geçmek isteyen tüm gemiler, belirlenen resmi e-posta adresi üzerinden bilgilendirilecek ve geçiş izinlerini bu yeni çerçeveye göre alacaklar.

İran devlet televizyonu Press TV tarafından yayımlanan açıklamaya göre, Hürmüz Boğazı üzerinde egemenlik uygulanmasına yönelik yeni bir mekanizma hayata geçirildi. İran makamları, bu mekanizmanın bölgedeki gemi trafiğini kontrol etmek ve belirlenen kuralları uygulamak amacıyla tasarlandığını belirtti. Bu hamle, bölgedeki seyrüsefer trafiğinin doğrudan Tahran yönetiminin denetimi altına alınması sürecinde yeni bir aşama olarak değerlendiriliyor.

“info@PGSA.ir” ADRESİ ÜZERİNDEN GEÇİŞ İZNİ

Yeni sisteme göre, Hürmüz Boğazı’ndan geçiş yapmayı planlayan gemiler “info@PGSA.ir” adresi üzerinden bir e-posta alarak süreç hakkında bilgilendirilecek. Gemilerin, Boğaz geçiş kuralları hakkındaki bu resmi bildirim çerçevesinde hareket etmeleri ve geçiş izinlerini bu mekanizma üzerinden tamamlamaları gerekiyor. E-posta yoluyla yürütülecek olan bu süreç, gemilerin İran tarafından belirlenen yasal ve teknik çerçeveye uyumunu denetlemeyi amaçlıyor.

DEVRİM MUHAFIZLARI’NDAN MÜDAHALE UYARISI

Söz konusu dijital mekanizma, İran Devrim Muhafızları Ordusu Deniz Kuvvetleri’nin bölgedeki sert uyarılarının ardından geldi. Devrim Muhafızları, daha önce yaptıkları açıklamalarda İran tarafından ilan edilen koridorun dışındaki güzergahları kullanan gemilere kararlı bir şekilde müdahale edileceğini duyurmuştu. Yeni e-posta mekanizması, bu koridor kullanımını ve geçiş kurallarını resmileştirerek operasyonel hale getirmeyi hedefliyor.